بهترین وکیل پایه یک دادگستری

چهارشنبه 24 شهريور 1400
10:19
a

وکیل پایه یک دادگستری به چه کسی گفته می شود؟

برای شناخت بهترین وکیل پایه یک دادگستری افراد نیازمند شاخص ها و معیارهایی هستند، که به وسیله آن وکیل مورد نظر را شناسایی کنند. معیارهای علمی، قانونی و اخلاقی که لازمه کار حساسی همچون وکالت است. برخلاف تصوری که در جامعه وجود دارد، تنها گذراندن دوره تحصیلی نمی تواند مسیر را برای یک وکیل پایه یک دادگستری باز کند، بلکه مهمتر از تحصیل تجربه است. چه بسا افرادی که از نظر علمی درجات خوبی هم کسب کرده اند، اما شایستگی وکالت را به طور عملی نداشته و بدتر از آن صلاحیت اخلاقی که لازمه امر وکالت است از اساس در آنها وجود نداشته باشد. برای شناخت بهترین وکیل پایه یک دادگستری هر کدام از این ویژگی ها به طور جداگانه مورد بحث قرار می گیرد.
قرار گرفتن در سمت وکیل پایه یک دادگستری نیازمند طی مراحل مختلفی است. افرادی که توانایی تحصیل در رشته حقوق قضایی را داشته باشند، بعد از کسب موفقیت در آزمون وکالت، در دوره های تخصصی وکالت مورد تربیت و آموزش میدانی قرار می گیرند.
حرفه آموزی نزد وکلای برجسته و حضور در جلسات دادرسی باعث می شود، دانشی که به طور آکادمیک فرا گرفته شده، از زاویه عملی هم پرورش یابد. وکالت شغل حساسی که تجربه در آن بسیار دخیل است، و چه بسا جوانان کوشایی که با پذیرش انواع پرونده ها توانسته اند این تجربه را به دست بیاورند.
داشتن مدارک بالای علمی همچون کارشناسی ارشد و دکتری نیز می تواند شاخص تاثیرگذاری در شناخت بهترین وکیل پایه یک دادگستری باشد. بنابراین گذراندن دوره های تحصیلی در رشته حقوق قضایی، و موفقیت در آزمون وکالت به افراد این اجازه را خواهد داد، که به عنوان وکیل پایه یک دادگستری به عرصه حقوقی قدم بگذراند. سخت گیری هایی که در این زمینه صورت می گیرد، به این خاطر است که از ورود افراد غیر حرفه ای به پرونده های حقوقی و کیفری جلوگیری شود.

ویژگی های وکیل پایه یک دادگستری برای انجام امور وکالت چیست؟

قانون مدنی در ماده 656 نیاز به سپردن امور حقوقی به کارشناس و داشتن وکیل برای انجام دادرسی را پیش بینی کرده است، و با توجه به رویه ای که در دادگاه ها در حال شکل گیری است، داشتن وکیل الزامی قلمداد می شود. دغدغه دستگاه قضایی برای ورود افراد متخصص به حوزه حقوقی کاملا درست و به جا می باشد، زیرا سپردن پرونده های قضایی به افرادی که کارشناس حقوقی هستند، از اتلاف وقت دادگاه و هدر رفتن هزینه و انرژی افراد در جامعه جلوگیری می کند.


[ بازدید : 6 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به مجله سایت عالمشاه است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]