وکیل خوب

چهارشنبه 24 شهريور 1400
10:12
a

انتخاب وکیل خوب

سپردن امر وکالت به شخصی که به عنوان وکیل خوب معرفی می شود مسئله مهمی است، زیرا چالش های حقوقی که در زندگی هر شخص به وجود می آید، جزو نقاط عطف زندگی اوست، و می تواند بر ادامه مسیر او تاثیرگذار باشد. اگر وکیلی که صلاحیت کافی را ندارد، انتخاب کند، آن مسئله حقوقی رویداد مهمی خواهد شد برای تغییر مسیر زندگی اش، و برای همیشه ممکن است فرصت های مهمی را از دست بدهد، و یا جان و مال و آبروی او به خطر بیفتد.
پس مهمترین قدم در پیگیری مسائل حقوقی انتخاب وکیل مجرب است، و باید افراد با با دقت و وسواس زیاد، یافتن وکیل متخصص و آگاه را در اولویت خود قرار بدهند. امر وکالت به اندازه مورد تاکید و توجه قانونگذار قرار گرفته که در ماده 656 قانون مدنی به طور جداگانه به این مسئله پرداخته است، در این ماده آمده:
وکالت عقدی است که به موجب آن یکی از طرفین طرف دیگر را برای انجام امری نایب خود می نماید.»
در این ماده اشاره شده است که افراد می توانند برای انجام برخی از امور وکیل تعیین کنند، و در ادامه اشاره می شود که محدوده آن مسائل مالی واداری است و وکیل نمی تواند خارج از حدود اختیارات اقدامی انجام دهد.
مقید یا مطلق بودن اختیارات وکیل از جمله مواردی است که به عهده موکل گذاشته شده است، و اگر موکل وکیل را دارای صلاحیت لازم بداند، اختیارات بیشتری را برای او در نظر خواهد گرفت.
اگرچه قانونگذار با قرار دادن قید امور مالی و اداری تلاش کرده حوزه اختیارات وکیل را تحت کنترل قرار دهد و آن را در درجه کمتری از سایر مسائل شخصی یک فرد قلمداد کند، اما باید توجه داشت که همین امور مالی و اداری اگر توسط وکیل نااهل انجام شود، میتواند همه ی بخش های زندگی یک شخص را تحت شعاع قرار داده و زندگی او را مختل نماید.

چگونه میتوان یک وکیل خوب شد؟

برای پا گذاشتن به عرصه حقوقی ابتدا باید روحیات فرد مورد سنجش قرار بگیرد، افراد برون‌گرا و کسانی که تعاملات اجتماعی خوبی دارند و می توانند فشارهای روانی که از بیرون دریافت می کنند را به خوبی در خود حل نمایند، افراد مناسبی برای ورود به عرصه وکالت هستند. قدم بعد تحصیلات در رشته حقوق است، هرچه میزان تحصیلات دانشگاهی بالاتر برود، قدرت کلام و اقناع افراد با تکیه بر دانش و تخصص حقوقی افزایش می یابد. آشنایی با نظرات حقوقدانان مختلف و تحقیق و تفحص در کتب حقوقی می تواند، شخص را به درجه ای برساند که در این حوزه صاحب نظر شود و خود راسا پرونده های حقوقی را مورد ارزیابی قرار دهد.
بعد از گذراندن تحصیلات، قرار گرفتن در محيط عملی و محاکم قضایی می تواند مفید باشد. بودن در جو دادگاه و دادسرا و مشاهده تعاملات قضات و وکلا و همچنین برخورد با متهمین مختلف و شنیدن خواسته شاکیان می تواند، مسیر را برای وکیل کیفری روشن تر کند.


[ بازدید : 7 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به مجله سایت عالمشاه است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]