شما در حال مشاهده نسخه موبایل وبلاگ

مجله سایت عالمشاه

هستید، برای مشاهده نسخه اصلی [اینجا] کلیک کنید.

وکیل مجرب

وکیل مجرب کیست؟

داشتن مدرک دانشگاهی و گذراندن آزمون های وکالت و موفقیت در آن تنها ملاک سپردن پرونده کیفری به یک شخص نیست. شما باید قبل از اینکه قرارداد وکالت را تنظیم نمایید، به بررسی توانایی های وکیل مجرب بپردازید.
مهمترین معیار برای انتخاب وکیل خوب ارزیابی سوابق کاری اوست. تعداد پرونده هایی که یک وکیل در آن شرکت داشته و به عنوان وکیل از افراد به دفاع پرداخته می تواند، میزان توانمندی های وی را مشخص کند. هر چه بیشتر در پرونده های کیفری حضور داشته باشد، نشانه آن است که در این راه از پختگی بیشتری برخوردار است.
سوابق کاری وکیل می تواند به شما کمک کند که در تصمیم گیری، راحت تر به نتیجه برسید. باید توجه داشته باشید که سن افراد نمی تواند ملاک عمل باشد، چه بسا جوانان فعالی که با وجود سن کمتر اما به دلیل فعالیت زیاد و هوش بالا پرونده های حقوقی بیشتری را پیگیری و به سرانجام رسانده اند، بنابراین سابقه کاری افراد تاثیر بیشتری خواهد داشت.
تجربه کاری در مسیر پرونده های کیفری می تواند وکیل را در رسیدن به نتیجه دلخواه مصمم تر کند، اما با گذراندن انواع سختی ها و پشت سر گذشتن درهای بسته ای که با کلید قدرت کلام و هوش بالای وی باز شده است، دارای پختگی زیادی است، که موانع ریز و درشت نمی تواند تو را خسته کند.
پرونده های کیفری معمولا دربردارنده جرایم سنگینی مانند قتل، قاچاق، رشا و ارتشا، کلاهبرداری و… هستند، رسیدگی به این جرایم زمان طولانی را به خود اختصاص می دهد، و از طرف مراجع قانونی سخت گیری های زیادی درباره آن انجام می شود، بنابراین نیاز است که وکیل روحیه بالایی در این رابطه داشته باشد. وکیل مجرب با سعه صدر و روحیه خستگی ناپذیر تمام مشکلاتی که ممکن است برای موکل به وجود بیایید را پیش بینی می کند، و از قبل برای پشت سر گذاشتن آن برنامه ریزی های لازم را انجام می دهد.
جمع آوری مدارک برای رهایی بخشیدن موکل در پرونده های کیفری کار دشواری است، زیرا معمولا جرم دفعتا اتفاق افتاده و فرصتی برای ضبط آثار شواهد وجود نداشته است. در اینجا نیز اگر وکیل مجرب را انتخاب کرده باشید می توانید، به تلاشگر بودن او اعتماد کنید، و امید داشته باشید که برای کمک کردن به موکل خود از هیچ کوششی فروگذار نخواهد بود و هر اقدامی برای جمع آوری مدارک و مستندات انجام می دهد.

جست و جوی وکیل مجرب

حال این سوال وجود دارد که از کجا می توان وکیل مجرب را یافت. در زمانه که شما در آن قرار دارید، این پرسش می تواند بسیار ضروری باشد. زیرا اگرچه گستردگی خدمات باعث شده، پاسخگویی در تمام زمینه ها وجود داشته باشد، اما همین گستردگی سایت ها و مراکز ارائه دهنده خدمات موجب سردرگمی افراد می شود.
کلاهبرداری از طریق فضای مجازی امری رایج شده است، که اگر افراد دقت لازم را نداشته باشند، گرفتار دام افراد سودجو می شوند. چه بسا سایت های دروغینی که با عنوان خدمت رسانی خسارت های مالی زیادی به افراد وارد می کنند، و وقت آنها را تلف می نمایند.
غنیمت شمردن وقت مسئله مهمی است که باید به آن توجه داشته باشید. در مسیر پیگیری پرونده اقدامات به موقع شما و وکیل کیفری می تواند بر سرنوشت پرونده بسیار اثر گذار باید، بنابراین لازم است که بدون اتلاف وقت با بهترین وکیل کیفری ارتباط برقرار کنید.
ابتدا موسسات حقوقی معتبر را بشناسید، و با ارزیابی سایت های حقوقی که به ارائه خدمات می پردازند، وقت مشاوره تعیین کنید. گفتگو با وکیل آنلاین و کارشناس حقوقی می تواند به شما کمک کند، دید جامع تری نسبت به مشکل حقوقی خود پیدا کنید.
بعد از گفتگو با وکیل و درمیان گذاشتن مشکلات خود می توانید برای سپردن پرونده کیفری خود تصمیم گیری نمایید. انتخاب وکیل متخصص و کارکشته به شما کمک می کند، روند دادرسی به پرونده تان سرعت بیشتری پیدا کند. وکیل آگاه به خوبی می داند که آماده کردن یک پرونده و ارسال آن از دادسرا به دادگاه چگونه باید اتفاق بیفتد.
همچنین وکیل به جای شما به طور مداوم در دادگاه حاضر خواهد شد، و فقط در مواقعی که مقام قضایی ضرورت بداند، شما به دادگاه خوانده می شوید. در سایر موارد گزارش دقیق پرونده و روند جلسات را از وکیل کیفری دریافت خواهید کرد.
وکیل خود را ملزم می داند که شما را در جریان رسیدگی به پرونده تان قرار دهد، و ارتباط گرفتن با موکل یکی از اصول مهم در کار وکالت است، وکیل مجرب تمام این موارد را به خوبی رعایت خواهد کرد.


وکیل جرایم اقتصادی

معرفی بهترین وکیل جرایم اقتصادی

جرایم اقتصادی از جمله مسائلی است که باعث از بین رفتن امنیت اقتصادی و سیاسی و در پی آن امنیت روانی جامعه می شود. بنابراین قانونگذار تلاش کرده است که در مواد قانونی مختلف به آن بپردازد، و اشخاص می توانند به کمک وکیل جرایم اقتصادی پرونده هایی با موضوعات این چنینی را پیگیری نمایند.

انواع جرایم اقتصادی

دامنه جرایم اقتصادی بسیار گسترده است، و قانونگذار در مواد قانونی مختلف از انواع آن نام برده، و به توضیح آن پرداخته است، که می توان به کمک وکیل جرایم اقتصادی با هر کدام از این جرایم به طور مفصل آشنا شد. جرایم اقتصادی به جرایمی گفته می شود که افراد بدون استفاده از خشونت، و با روش های نرم به کسب منافع، سود، امتیازات شغلی و اموال غیر مجاز می پردازند. همانطور که گفته شد مصادیق جرایم اقتصادی فراوانی بالایی دارد، و از سوی دیگر کشف آن به سختی انجام می شود.
این جرایم معمولا با همکاری حلقه های بزرگ تر و وابسته به مراکز قدرتمند انجام می شود، و راه های گریز زیادی برای خود پیش بینی کرده اند، ضمن اینکه پیامد های آن در دراز مدت آشکار می شود، بنابراین می توان گفت جرایم اقتصادی پیچیدگی مخصوص به خود را دارد و نیاز است که با مشورت کارشناس حقوقی و وکیل مجرب آن را پیگیری نمود.
جرم مالی و اقتصادی می تواند دسته بندی های مختلفی داشته باشد، برخی از آن ها در سطح خرد تاثیرگذار است و برخی در سطح کلان نظم عمومی را بهم می زند، و شخص به عنوان مفسد فی الارض شناخته می شود و به اشد مجازات خواهد رسید.
این تدابیر قانونگذار و قرار دادن مجازات های سنگین جهت بازدارندگی از ارتکاب اعمال غیر قانونی است. اما متاسفانه درباره جرم اقتصادی سرنوشت بسیاری از جرایم نامعلوم مانده و راه های گریز بسیاری برای افراد وجود دارد، که بهتر است قانون گذار درباره آن چاره اندیشی کند، و با تشکیل کارگروه های اختصاصی تکلیف بسیاری از این اعمال خلاف قانون که در نظام پولی و مالی اخلال ایجاد کرده و ضرر های مالی برای افراد به وجود آورده را روشن کند.
جرایم اقتصادی می تواند رشا و ارتشا، اختلاس، ربا خواری، جعل، احتکار، فرار مالیاتی، پولشویی، تقلب گمرکی، قاچاق و… باشد که در زیر به برخی از آنها پرداخته می شود.

جعل انواع اسکناس داخلی و خارجی یا اسناد بانکی

یکی دیگر از جرایمی که ضربه سنگینی بر نظام اقتصادی وارد می کند جعل اسکناس و تورم زایی است. این رفتار مجرمانه نه تنها می تواند بر سیستم اقتصادی اثر مخرب بگذارد، بلکه عرصه سیاسی و امنیتی کشور را هم تحت شعاع خود قرار می دهد. بنابراین قانونگذار تلاش کرده است که با قرار دادن مجازات های متناسب از انجام آن جلوگیری به عمل آورد.
در ماده 526 قانون مجازات اسلامی قانونگذار توضیحات لازم را ارائه کرده و متهم می تواند با دریافت مشاوره از وکیل آنلاین زوایای مختلف پرونده خود را بهتر بشناسد، و لوایح محکم و مستدل خود را جهت رسیدگی به دادگاه تقدیم کند. وکیل جرایم اقتصادی با اطلاع دقیق از این نوع پرونده ها می کوشد دفاع عادلانه ای را ارائه نماید، و موکل خود را در رسیدن به دادرسی منصفانه یاری دهد.

وکیل جرایم اقتصادی کیست؟

وکیل جرایم اقتصادی با اشراف بر انواع مختلف جرایم اقتصادی تلاش می کند که در پرونده هایی که موضوع اصلی آن مال و چرخه اقتصادی است، به موشکافی بپردازد، و عنصر اصلی جرم را شناسایی کرده و برای موکل خود ابهام زدایی نماید. روشن کردن زوایای مختلف جرم می تواند در پیشبرد پرونده کمک شایانی کند، و مسیر دادرسی را آسان نماید.

بهترین وکیل پایه یک دادگستری

وکیل پایه یک دادگستری به چه کسی گفته می شود؟

برای شناخت بهترین وکیل پایه یک دادگستری افراد نیازمند شاخص ها و معیارهایی هستند، که به وسیله آن وکیل مورد نظر را شناسایی کنند. معیارهای علمی، قانونی و اخلاقی که لازمه کار حساسی همچون وکالت است. برخلاف تصوری که در جامعه وجود دارد، تنها گذراندن دوره تحصیلی نمی تواند مسیر را برای یک وکیل پایه یک دادگستری باز کند، بلکه مهمتر از تحصیل تجربه است. چه بسا افرادی که از نظر علمی درجات خوبی هم کسب کرده اند، اما شایستگی وکالت را به طور عملی نداشته و بدتر از آن صلاحیت اخلاقی که لازمه امر وکالت است از اساس در آنها وجود نداشته باشد. برای شناخت بهترین وکیل پایه یک دادگستری هر کدام از این ویژگی ها به طور جداگانه مورد بحث قرار می گیرد.
قرار گرفتن در سمت وکیل پایه یک دادگستری نیازمند طی مراحل مختلفی است. افرادی که توانایی تحصیل در رشته حقوق قضایی را داشته باشند، بعد از کسب موفقیت در آزمون وکالت، در دوره های تخصصی وکالت مورد تربیت و آموزش میدانی قرار می گیرند.
حرفه آموزی نزد وکلای برجسته و حضور در جلسات دادرسی باعث می شود، دانشی که به طور آکادمیک فرا گرفته شده، از زاویه عملی هم پرورش یابد. وکالت شغل حساسی که تجربه در آن بسیار دخیل است، و چه بسا جوانان کوشایی که با پذیرش انواع پرونده ها توانسته اند این تجربه را به دست بیاورند.
داشتن مدارک بالای علمی همچون کارشناسی ارشد و دکتری نیز می تواند شاخص تاثیرگذاری در شناخت بهترین وکیل پایه یک دادگستری باشد. بنابراین گذراندن دوره های تحصیلی در رشته حقوق قضایی، و موفقیت در آزمون وکالت به افراد این اجازه را خواهد داد، که به عنوان وکیل پایه یک دادگستری به عرصه حقوقی قدم بگذراند. سخت گیری هایی که در این زمینه صورت می گیرد، به این خاطر است که از ورود افراد غیر حرفه ای به پرونده های حقوقی و کیفری جلوگیری شود.

ویژگی های وکیل پایه یک دادگستری برای انجام امور وکالت چیست؟

قانون مدنی در ماده 656 نیاز به سپردن امور حقوقی به کارشناس و داشتن وکیل برای انجام دادرسی را پیش بینی کرده است، و با توجه به رویه ای که در دادگاه ها در حال شکل گیری است، داشتن وکیل الزامی قلمداد می شود. دغدغه دستگاه قضایی برای ورود افراد متخصص به حوزه حقوقی کاملا درست و به جا می باشد، زیرا سپردن پرونده های قضایی به افرادی که کارشناس حقوقی هستند، از اتلاف وقت دادگاه و هدر رفتن هزینه و انرژی افراد در جامعه جلوگیری می کند.

بهترین وکیل کیفری

انتخاب بهترین وکیل کیفری

انتخاب بهترین وکیل کیفری دادگستری معیار هایی دارد، که توجه به آن می تواند به شما کمک کند، پرونده خود را به فردی شایسته بسپارید. وکلایی که در زمینه کیفری تجربه ی کار بیشتری داشته باشند، از پیچ و خم های این مسیر آگاهی کامل دارند، و شما می توانید با اطمینان خاطر امور حقوقی خود را بر عهده بگذارید. بررسی سوابق وکیل و تعداد پرونده هایی که در آن موفق بوده و به سرانجام رسانده است در تعیین صلاحیت وی موثر است.

جرایم حدی مانند قتل، زنا، لواط و… با توجه به تاثیر شدیدی که بر افکار عمومی جامعه می گذارند و در برخی موارد باعث تشویش اذهان عمومی می شود، از سوی قانونگذار مورد توجه ویژه قرار گرفته است، و قانون گذار با قرار دادن مجازات های سنگین تلاش می کند، که از بار منفی آن بکاهد. اما وکیل خبره شرایط ارتکاب جرم را در نظر می گیرد، و بررسی می کند که از چه طریقی می تواند به موکلی که در جایگاه متهم قرار گرفته امدادرسانی کند، و زمینه تخفیف مجازات را برای وی فراهم نماید.

اگر وکیل از تخصص کافی برخوردار باشد و پرونده های به روزی که در جریان رسیدگی قرار دارد، و یا پرونده هایی که مختومه شده و به سرانجام رسیده را بازبینی نماید، می تواند با دیده همه جانبه و دانش بالاتری به دفاع از موکل خود بپردازد.

رجوع به موسسات معتبر و سپردن امور حقوقی به وکلایی که از درجه علمی بالایی برخوردار هستند در این زمینه بسیار موثر خواهد بود و نگرانی شما را از بابت سرانجام پرونده کیفری برطرف می کند.

در جرایم کیفری سازوکارهایی وجود دارد که دست وکیل را برای آسان کردن مسیر دادرسی برای موکل خود و تخفیف گرفتن برای وی بازتر گذاشته است. اگر وکیل مجرب در این موارد انتخاب شود، به شما کمک می کند که از طریق تعلیق مجازات یا به تعویق انداختن مجازات های تعزیری بتوانید از تخفیفات قانونی استفاده کنید. بنابراین مسئله انتخاب وکیل در اولویت قرار دارد، تعین وکیل مطلع و آگاه می تواند از تحمل تبعات سنگین کیفری جلوگیری کند.

مزایای داشتن بهترین وکیل کیفری

پا گذاشتن به عرصه قانون مانند دادسرا و دادگاه نیازمند علم و تخصص است. انتخاب کردن بهترین وکیل کیفری این مزیت را دارد، که شما با اطمینان خاطر از تخصص وی و اشراف ایشان بر قانون، پیگیری امور حقوقی خود را به وکیل واگذار کنید. با توجه به گستردگی مواد قانونی وکیلی که اطلاعات و آگاهی بالایی داشته باشد، مواد قانونی را به خوبی می شناسد، و در جای مناسب از آن استفاده خواهد کرد. قوانینی مانند قانون مجازات اسلامی، قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، قانون کار و سایر قوانین همگی دارای عبارات اختصاصی است که وکیل متخصص به تفسیر آنها می پردازد.

وکیل کلاهبرداری

وکیل کلاهبرداری کیست؟

جرم کلاهبرداری چنان گستردگی پیدا کرده که برخی از کارشناسان حقوقی به طور تخصصی بر روی آن متمرکز شده و مطالعات و اقدامات خود را تنها صرف پرونده هایی با موضوع کلاهبرداری کرده اند، و در حال حاضر میتوان آنها را به عنوان وکیل کلاهبرداری معرفی کرد.
دقیق شدن در این حوزه کیفری باعث می شود، که وکیل کیفری بتواند بر زوایای پیچیده این جرم تسلط پیدا کند، و با قدرت بیشتری برای احقاق حق موکل خود اقامه دعوا نماید.
وکیل کلاهبرداری به خوبی می داند که چگونه باید شکوائیه ای مستند و مستدل را نگارش کند، و در طول دادرسی چه دلایل و مدارکی را ارائه نماید تا بتواند مشت تبهکارانی که به کلاهبرداری می پردازند را باز کند.
نوشتن لایحه دقیق قانونی از جمله تخصص های بهترین وکیل کیفری است. سال های زیادی که یک کارشناس حقوقی بر روی نوع خاصی از جرایم تمرکز می کند، نتیجه ای جز صاحب نظر شدن در آن حوزه و بالا رفتن نفوذ کلام وی نخواهد داشت.

مزایای داشتن وکیل کلاهبرداری

جرم کلاهبرداری بسیار پیچیده است، و افرادی که به این رفتار مجرمانه مشغول هستند، از هوش بالایی برخوردارند، و تمام موانع که سد راهشان خواهد شد را پیش بینی می کنند. آنها به خوبی طعمه های خود را شناسایی کرده و با سوء استفاده از سادگی و عدم اطلاع آنها و گاه با به طمع انداختن افراد اموال زیادی را از بقیه می ربایند، روشی که به کار می برند هرگز خشونت بار نیست، و در واقع آنها کاری می کنند که افراد با دست خود اموالشان را به آنها تقدیم می کنند.
اما کلید اصلی در شناسایی این رفتار مجرمانه چیست؟ تقلب و فریب دادن افراد رکن اصلی جرم کلاهبرداری است، متوسل شدن به شیوه های خدعه آمیز برای بردن مال غیر از ویژگی اصلی کلاهبرداری است. وکیل کلاهبرداری به خوبی این موارد را تشخیص می دهد، و به افراد کمک می کند که هر چه زودتر بتوانند به حق و حقوق خود برسند و مقابل افراد کلاهبردار اقامه دعوا نمایند.
جرم کلاهبرداری جرم مقیدی است، بردن مال غیر هسته اصلی این جرم است، بنابراین اگر کسی دیگری را بفریبد اما موفق به بردن مال وی نشود، نمی توان گفت که جرم کلاهبرداری اتفاق افتاده است
قانونگذار برای برخورد با رفتار مخاطره آمیز کلاهبرداران، تلاش کرده شروع به کلاهبرداری را هم جرم انگاری نماید، و برای آن تبعات قانونی در نظر بگیرد. افرادی که متوجه رفتار متقلبانه در تعاملات خود می شوند، می توانند با مراجعه به وکیل آنلاین و دریافت مشاوره درباره چگونگی پیگیری این نوع اعمال خلاف قانونی اطلاعات لازم را به دست بیاورند.
وکیل خوب می کوشد با ارائه مشاوره دقیق مانع از به خطر افتادن اموال اشخاص بشود. هر چند که سهل انگاری و نادیده گرفتن موازین قانونی از سوی اشخاص در برخی از مواقع خود باعث بروز جرم کلاهبرداری است.

وکیل خوب

انتخاب وکیل خوب

سپردن امر وکالت به شخصی که به عنوان وکیل خوب معرفی می شود مسئله مهمی است، زیرا چالش های حقوقی که در زندگی هر شخص به وجود می آید، جزو نقاط عطف زندگی اوست، و می تواند بر ادامه مسیر او تاثیرگذار باشد. اگر وکیلی که صلاحیت کافی را ندارد، انتخاب کند، آن مسئله حقوقی رویداد مهمی خواهد شد برای تغییر مسیر زندگی اش، و برای همیشه ممکن است فرصت های مهمی را از دست بدهد، و یا جان و مال و آبروی او به خطر بیفتد.
پس مهمترین قدم در پیگیری مسائل حقوقی انتخاب وکیل مجرب است، و باید افراد با با دقت و وسواس زیاد، یافتن وکیل متخصص و آگاه را در اولویت خود قرار بدهند. امر وکالت به اندازه مورد تاکید و توجه قانونگذار قرار گرفته که در ماده 656 قانون مدنی به طور جداگانه به این مسئله پرداخته است، در این ماده آمده:
وکالت عقدی است که به موجب آن یکی از طرفین طرف دیگر را برای انجام امری نایب خود می نماید.»
در این ماده اشاره شده است که افراد می توانند برای انجام برخی از امور وکیل تعیین کنند، و در ادامه اشاره می شود که محدوده آن مسائل مالی واداری است و وکیل نمی تواند خارج از حدود اختیارات اقدامی انجام دهد.
مقید یا مطلق بودن اختیارات وکیل از جمله مواردی است که به عهده موکل گذاشته شده است، و اگر موکل وکیل را دارای صلاحیت لازم بداند، اختیارات بیشتری را برای او در نظر خواهد گرفت.
اگرچه قانونگذار با قرار دادن قید امور مالی و اداری تلاش کرده حوزه اختیارات وکیل را تحت کنترل قرار دهد و آن را در درجه کمتری از سایر مسائل شخصی یک فرد قلمداد کند، اما باید توجه داشت که همین امور مالی و اداری اگر توسط وکیل نااهل انجام شود، میتواند همه ی بخش های زندگی یک شخص را تحت شعاع قرار داده و زندگی او را مختل نماید.

چگونه میتوان یک وکیل خوب شد؟

برای پا گذاشتن به عرصه حقوقی ابتدا باید روحیات فرد مورد سنجش قرار بگیرد، افراد برون‌گرا و کسانی که تعاملات اجتماعی خوبی دارند و می توانند فشارهای روانی که از بیرون دریافت می کنند را به خوبی در خود حل نمایند، افراد مناسبی برای ورود به عرصه وکالت هستند. قدم بعد تحصیلات در رشته حقوق است، هرچه میزان تحصیلات دانشگاهی بالاتر برود، قدرت کلام و اقناع افراد با تکیه بر دانش و تخصص حقوقی افزایش می یابد. آشنایی با نظرات حقوقدانان مختلف و تحقیق و تفحص در کتب حقوقی می تواند، شخص را به درجه ای برساند که در این حوزه صاحب نظر شود و خود راسا پرونده های حقوقی را مورد ارزیابی قرار دهد.
بعد از گذراندن تحصیلات، قرار گرفتن در محيط عملی و محاکم قضایی می تواند مفید باشد. بودن در جو دادگاه و دادسرا و مشاهده تعاملات قضات و وکلا و همچنین برخورد با متهمین مختلف و شنیدن خواسته شاکیان می تواند، مسیر را برای وکیل کیفری روشن تر کند.

وکیل کیفری

مشاوره رایگان وکیل کیفری

قبل از اینکه افراد به پیگیری مسائل کیفری خود بپردازند، لازم است که با بهترین وکیل کیفری مشورت نمایند. در برخی موارد با وجود شرایط خاص مشاوره رایگان وکیل کیفری در مراجع قانونی انجام خواهد شد. به این دلیل که همه افراد توانایی دسترسی به کارشناس حقوقی را ندارند، بنابراین تدابیری اندیشیده شده که بتوانند قبل از شروع پیگیری تا حدودی با مسیری که پیش روی آنهاست آشنا شوند.
تاسیس مراکز مشاوره حقوقی باعث شده دسترسی خدمات حقوقی بیشتر از هروقت دیگری میسر شود، و افراد در کمترین زمان بتوانند با وکیل مد نظر خود ارتباط برقرار کنند و مشاوره لازم را دریافت نمایند.
مشاوره با وکیل می تواند دانش حقوقی افراد را افزایش دهد، و حتی از وقوع بسیاری از جرایم کیفری جلوگیری نماید. وکیل با دانش و تخصص خود به روشنگری می پردازد و مانع از آن می شود، که حق و حقوق افراد تضییع گردد.
بسیاری از افراد هستند که از سر ناآگاهی نسبت موازین حقوقی خود را به دردسرهای زیادی می اندازند، و بعد از آنکه چالش های زیادی بر سر راه آنها قرار گرفت به کارشناس حقوقی مراجعه می کنند، درحالیکه اگر مراجعه به وکیل کیفری جزو اولویت های خود قرار دهند و در تعاملات روزمره خود به کارشناس حقوقی متخصص مراجعه کنند، می توانند از بسیاری از مشکلات حقوقی جلوگیری به عمل آورده، و مانع از این شوند که افراد سودجو با کلاهبرداری، فریب و بد طینتی به جرایم مختلف بپردازند.
ناآگاهی افراد و سهل انگاری آنها می تواند به ارتکاب جرایم دامنه زده و رفتارهای خلاف قانون را در جامعه گسترش دهد، و راه را برای افراد متخلف و قانون گریز همراه تر سازد.

وظایف وکیل کیفری

به طور معمول بعد ارتکاب جرم علیه اشخاص یا اموال آنها، باید به دادسرا مراجعه و شکایت کیفری خود را تقدیم نمایند. با ورود شکواییه به دادسرا تحقیقات مقدماتی انجام می شود. جمع آوری مدارک، تهیه استشهاد محلی، گفتگو با شاهدان از جمله مواردی است که در این مرحله انجام می شود. با تایید شدن جرم اتفاق افتاده به وسیله مدارک به دست آمده قرار مجرمیت و کیفرخواست صادر می شود. و پس از آن پرونده جهت رسیدگی به دادگاه ارسال خواهد شد.

تحصیل مال از طریق نامشروع

جرم تحصیل مال از طریق نامشروع و تأمل در قانون اساسی

با توجه به اهمیت این جرم و خطراتی که از این طریق، متوجه اموال و دارایی های افراد می شود، قانونگذار در قانون اساسی به عنوان مهمترین سند قانونی کشور به آن پرداخته است. و تلاش کرده تا جنبه های اصلی این جرم را روشن کند، تا به وسیله آن از سوءاستفاده مالی و کلاهبرداری جلوگیری به عمل آورد. در اصل 49 قانون اساسی کشور آمده است که:
دولت موظف است ثروت های ناشی از ربا، غصب، رشوه، اختلاس‌، سرقت‌، قمار، سوء استفاده از موقوفات‌، سوء استفاده از مقاطعه‌کاری ها و معاملات دولتی‌، فروش زمین های ‌موات و مباحات اصلی‌، دایر کردن اماکن فساد و سایر موارد غیر مشروع را گرفته و به صاحب حق رد کند و در صورت ‌معلوم ‌نبودن او به بیت‌المال بدهد، این حکم باید با رسیدگی و تحقیق ‌و ثبوت شرعی به وسیله دولت اجرا شود”.
همانطور که در این اصل قانونی دیده می شود مصادیق مختلفی از تحصیل مال از طریق نامشروع آورده شده و شمول آن مشخص گردیده است.

جرم تحصیل مال از طریق نامشروع چه مجازاتی را به دنبال دارد؟

اولین اقدام قضایی بعد از اثبات مجرمیت و وقوع جرم رد مال به مال باخته است. برگرداندن مال غیر مشروع از اموال و دارایی های مجرم که به ناحق آنها را گرد آورده می تواند مجازات مناسبی، در جهت احقاق حق زیان دیده باشد.
مقرر داشتن حبس به مدت سه ماه تا دوسال از دیگر مجازات هایی است، که قانونگذار در نظر داشته، و با توجه به شدت جرم و گستردگی آن و در مواقعی جریمه دار کردن افکار عمومی میزان حبس در شدید ترین حالت ممکن که قانونگذار اجازه داده است، تعیین خواهد شد.
جریمه نقدی یکی دیگر از مجازات هایی است، که مجرم باید معادل دو برابر مالی که از طریق نامشروع به دست آورده را پرداخت نماید.
همانطور که ملاحظه می شود، قانونگذار تلاش کرده است که با تعیین انواع مجازات، ممنوعیت لازم را درباره تحصیل مال از طریق نامشروع را به عمل آورد. افراد می توانند با کمک بهترین وکیل کیفری اینگونه از پرونده ها را پیگیری ، و علیه متهمیمی که با کلاهبرداری و رفتار متقلبانه اقدام به جمع آوری اموال دیگر می کنند، به دادخواهی بپردازند.

بر اساس قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء، اختلاس و کلاهبرداری، مجازات مرتکبین جرم تحصیل مال از طریق نامشروع، علاوه بر رد مال، سه ماه تا دو سال زندان و یا جریمه نقدی معادل دوبرابر مال تحصیل شده است.

خیانت در امانت


طمع ورزی و نادیده گرفتن وجدان باعث می شود، برخی افراد دست به اقداماتی بزنند که نتیجه آن جرم انگاشتن آن از جانب قانون گذار و پیش آمدن جرم خیانت در امانت است. این جرم از مواردی است که می بایست نمود بیرونی پیدا کند، و نتیجه آن به طور آشکار دیده شود.

افراد با تکیه بر اعتمادی که در جامعه وجود دارد، اموال خود را به دیگری می سپارند، خیانت کردن در امانت، به غیر از وارد کردن ضرر و زیان به صاحب مال، موجب از بین رفتن اعتماد و حسن نیت در جامعه می شود، بنابراین نیاز است که قانونگذار به طور دقیق درباره این گونه رفتارها تصمیم گیری نماید، و مجازات متناسب با آن را در نظر بگیرد، تا از بروز آن جلوگیری به عمل آورد.

خیانت در امانت در قانون مجازات

خیانت به رفتاری گفته می شود، که تعهد و حسن نیت میان افراد را نادیده گرفته و نقص عهد و پیمان شکنی اتفاق بیفتد. امانت نیز به هر چیزی که مالیت داشته باشد و نزد صاحب‌ مال ارزشمند محسوب شود، می گویند. صاحب مال با تعهد زبانی یا تحت یکی از عقود امانی و یا به حکم قانون اموال خود را به دیگری می سپارد و افراط و تفریط درباره آن خیانت در امانت گفته می شود.

در قانون مجازات اسلامی با این عبارت جرمی تعریف نشده است. اما با بررسی ماده 673 و 674 بخش تعزیرات قانون مجازات اسلامی مصوب 1375 مصادیق این جرم استخراج می شود.

ماده 673 بیان می‌دارد که:

هر کس از سفید مهر یا سفید امضایی که به او سپرده شده است یا به هر طریق به دست‌آورده سوء‌استفاده نماید به یک تا سه سال حبس‌ محکوم خواهد شد.»

در این ماده عبارت سوء استفاده نماید، اشاره وقوع این جرم و تهدید مالی دارد که به عنوان امانت نزد دیگری سپرده شده است. همچنین در ماده 674 این قانون آمده است که:

هر گاه اموال منقول یا غیر منقول یا نوشته‌هایی از قبیل سفته و چک و قبض و نظایر آن به عنوان اجاره یا امانت یا رهن یا برای وکالت یا هر کار با اجرت یا بی‌اجرت، به کسی داده شده و بنا بر این بوده است که اشیاء مذکور، مسترد شود یا به مصرف معینی برسد، و شخصی که آن اشیاء نزد او بوده آنها را به ضرر مالکین یا متصرفین آنها استعمال یا تصاحب یا تلف یا مفقود نماید به حبس از شش ماه تا سه سال محکوم خواهد شد.»

قانونگذار تلاش کرده با مطرح کردن مصادیقی از این جرم برخی از روش های خیانت در امانت را بیان کند، و از طرفی بیان ماده به گونه ای نباشد که ورود رفتارهای خائنانه دیگر به دایره این جرم را محدود کند.

وکیل آنلاین

وکیل آنلاین رایگان

وکالت می تواند به صورت شفاهی یا کتبی منعقد شود، و شخص موکل با تعیین وکیل مد نظر خود مطالعه و ارائه لایحه حقوقی مستند را به وکیل بسپارد. تعیین وکیل آنلاین یکی از روش هایی است که امروزه رواج بیشتری پیدا کرده و افراد با مراجعه به سایت های حقوقی معتبر در وقت و هزینه خود صرفه جویی می کنند.

سایت های حقوقی با داشتن تنوع بسیار بالا در ارائه خدمات حقوقی می توانند وکلای دادگستری در تخصص های مختلف را به افراد معرفی کنند تا با توجه به نیاز خود مشاوره دریافت نماید.

قرارداد وکالت از نظر شکل انعقاد می تواند شفاهی، کتبی و رسمی باشد، و برای ارائه دادخواست به دادگاه نیاز است که افراد نماینده قانونی خود یعنی وکیل که دارای پرونده وکالت از قوه قضائیه باشد را معرفی نمایند.

الزام قوه قضائیه برای ورود کارشناس حقوقی به مراحل دادرسی یک پرونده به این خاطر است که سردرگمی افراد غیرحرفه ای در آماده سازی پرونده و لوایح آن موجب اتلاف وقت دادگاه و طرفین دعوا می شود. به همین خاطر توصیه می شود افراد قبل از اقامه دعوا با وکیل آنلاین مشاوره داشته باشند، و قرارداد وکالت را تنظیم نمایند.

وکیل آنلاین تلگرام

وجود فضای مجازی و برنامه ای مانند تلگرام موجب دسترسی آسان و سریع افراد به بهترین وکیل پایه یک دادگستری می شود. موسسات حقوقی راه های مختلفی را برای پاسخگویی به مراجعین خود َراحی کرده اند. از جمله آنکه افراد می توانند با مراجعه به آی دی سایت مورد نظر در فضای تلگرام در کمترین زمان با وکیل آنلاین ارتباط برقرار کنند و مشکل حقوقی خود را مطرح نمایند.

وکالت می تواند به صورت مطلق یا مقید باشد. در وکالت مطلق فرد اختیارات کامل را به وکیل می سپارند، اما همانطور که قانونگذار مشخص کرده این مطلق بودن تنها در زمینه مالی و اداری است، و در سایر امور مانند مسائل خانوادگی که باید خود شخص راسا اقدام کند، انتخاب وکیل امکان پذیر نیست.

در وکالت مقید موکل در وکالت نامه قید می کند که وکیل اجازه دخالت و پیگیری چه اموری را دارد، و در سایر مسائل نیاز به اجازه موکل می باشد، بنابراین موضوع وکالت معین و مشخص بوده و وکیل در همان رابطه عمل خواهد کرد.

قراردادهای وکالتی که توسط وکیل آنلاین طراحی می شود، به گونه ای است که بتوان پرونده را در مراحل دادرسی مختلف مانند دادگاه اولیه، دادگاه تجدید نظر و دیوان عالی کشور آن را پیگیری نمود.

وکیل آنلاین واتساپ

در ماده 35 قانون اساسی داشتن وکیل را حق افراد دانسته و دستگاه قضایی را ملزم می کند، تدابیری در نظر بگیرد که همه افراد بتوانند از خدمات کارشناس حقوقی و دفاع از حقوق خود توسط وکیل استفاده نمایند.

از این رو در آیین دادرسی مدنی و کیفری ساختاری وجود دارد که افراد از داشتن وکیل مجردم نشوند. به طور مثال در آیین دادرسی مدنی وکیل معاضدتی پیش بینی شده است. در صورتی که شخص بتواند اعسار خود را در دادگاه به اثبات برساند، یکی از وکلای دادگستری برای دفاع از وی مشخص می شود.

وکیل تسخیری که در آیین دادرسی کیفری پیش بینی شده است، در صورتی است که شخص متهم از معرفی وکیل خود امتناع کند، یا توانایی تعیین وکیل را نداشته باشد. بنابراین می توان گفت با وجود ساختار وکیل تسخیری، حضور وکیل در رسیدگی پرونده های کیفری الزامی است. و این امر به خاطر حساسیت موضوعات کیفری می باشد، در پرونده های کیفری معمولا مجازات های سنگین وجود دارد که خسارات جبران ناپذیر روحی و جسمی و گاها مالی را به بار می آورد، بنابراین نیازاست که کارشناس حقوقی از افراد دفاع کند.

وکیل آنلاین واتساپ می تواند خدمت مناسبی باشد برای ارائه مشاوره به افراد و آگاهی بخشی به آنها در زمینه پرونده کیفری از جانب آنها یا علیه شان در دادگاه مطرح شده است.

1